02 May 2012

Göz Yanılmasına Matematikçi Bakışı !

Her ne kadar mezuniyet alanımda akademik olarak ilerlemesem de, galiba Matematik Bölüm mezunu olduğum için bu türden göz yanılmalarını gerçekten kabul edemiyorum. O yüzden bana ve benim gibi pek çoklarına çok basit gelebileceğini tahmin ediyorum. Bir örneğini aşağıda veriyorum:






Bakıldığında iki taraftan da farklı sayıda çubuk görülüyor gibi. Ancak bu örnekte yapılan göz yanılması, aslında bildiğimiz göz yanılmalarından biraz farklı. Yapılan iş (burası çok önemli) sadece çubukların birbirine yapışık olmasından istifade ederek bir çubuğun üst kenarını diğer çubuğun alt kenarı (veya tersi) olarak kullanmak. Yapılanı daha iyi anlamak isteyenler aynı resme aşağıda yaptığım küçük bir kaç eklentiyle tekrar bakabilir.






Aynı resme tekrar baktığınızda, aslında resimde ne 3, ne de 4 çubuk olduğunu, aslında 5 çubuk olduğunu görebilirsiniz. Artık olur da bir genel yetenek sınavında karşılaşırsanız, gönül rahatlığıyla "e) Hiçbiri" seçeneğini işaretleyebilirsiniz !


Yeni fayda paylaşımlarında görüşmek üzere...


Nihat.

4 comments:

  1. Sabahtan beri açık kaldı bi yorum yazamadım:D bu hayrete düşürdü beni senin için basit olabilr ama pek çoğumuz için bu göz yanılsaması şeyler saç baş yoldurucu:(

    ve bi tavsiye: litfen yorumda kelime doğrulamayı kapat.bu konularla lgili yazılarımı blogumda bulabilirsin:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu türden yanılmaları rastladıkça burada paylaşmayı düşünüyorum :). Kelime doğrulama konusunun farkında değildim, kapattım ancak ne mahsuru olduğunu bilmiyorum yazının linkini buraya koyabilirsen okumak isterim.

      Delete
  2. http://ipeksi.blogspot.com/2012/01/blogcular-yeniler-ve-eskiler.html

    bu 1.bölümü blog etiketine tıklarsan diğerlerini de görebilirsin:)
    o kelimeleri yazmaktansa geri çıkıyor herkes yorumlarımdan da görüceksin ki:)

    ReplyDelete
  3. Yazının tamamını okudum, çok faydalı bir yazı olmuş gerçekten. Ben de kaldırdım doğrulamayı. Düzelip düzelmediğini kontrol edip cevaplarsan sevinirim.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...